Efter festen kommer oprydningen

//

Du kender det: Festen var fantastisk, men nu står du tilbage med et stort rod, som du skal rydde op. Men fortvivl ikke – med lidt albuefedt og nogle nyttige tips kan du få dit sted tilbage i tip-top stand på ingen tid. Så smøg ærmerne op, og lad os komme i gang!

Lad ikke oprydningen ligge til næste dag

Oprydning efter en fest eller en aktivitet bør ikke vente til næste dag, da det blot vil føre til unødig stress og udsættelse af arbejdet. Det kan betale sig i det lange løb at tage de få minutter, det tager at rydde op og lægge alt tilbage på sin plads. Det sikrer ikke kun, at der er en mindre frygtet opgave i morgen, men det forhindrer også, at ting bliver tabt eller går i stykker senere. Summa summarum er, at hvis du er i stand til at tage dig af oprydningen nu, vil du ikke fortryde det!

Du kan også være på forkant med din oprydning ved eksempelvis at have sørget for at bruge engangsservice. Så slipper du for en kæmpe opvask! Engangsservice for en nem oprydning af din fest.

Læg alt affaldet i poser, og tag det ud med det samme efter festen

At være vært for en fest kan betyde en hel del uønsket oprydning bagefter. Hvis du vil gøre oprydningen efter en fest nemmere og mere effektiv, hvorfor så ikke prøve “én pose-reglen”? Læg alt affald fra festen i én stor affaldssæk, og fjern det fra stedet så hurtigt som muligt. Afhængigt af størrelsen kan du måske bruge en robust plastikpose eller affaldssæk til dette formål eller måske endda en skraldespand med hjul. Med reglen om én sæk i kraft kan du undgå spredt rod rundt om i huset eller i haven, idet alt affaldet er samlet ét sted, så det er nemt at samle det op. Prøv det ved din næste sammenkomst – det vil helt sikkert spare tid og kræfter!

Tør alle overflader af med en våd klud

Et vigtigt skridt for at sikre, at der rydes op efter festen uden problemer, er at sørge for, at festlokalet er rent. Det betyder, at du skal være ekstra omhyggelig med at tørre alle overflader af med en våd klud, lige fra bordplader og hylder til bordplader og dørhåndtag. Det reducerer ikke mængden af bakterier, der kan ophobes i festlokaler. Samtidig kan du få tørret alle klistrede drinkspletter af, fjerne snavs og rester fra overfladerne og sørge for, at lokalet bliver skinnende rent igen.

Støvsug og vask alle gulve i festlokalet efter festen

Rengøring af festlokalet er ikke nogen lille opgave – mellem støv og snavs, der trækkes ind udefra, og spild af madkrummer kan det være noget af en opgave at få gulvene pletfri. Men med de rigtige redskaber kan du nemt få arbejdet gjort. ! Husk også at rengøre de steder, der er svære at nå – ved at støvsuge hjørnerne garanterer du, at dit festlokale er klar til, at næste fest kan løbe af stablen i rene omgivelser.

Bæredygtighed

En del af Xcale Group

Bygvænget 47
4720 Præstø
Danmark