Er SEO godt for miljøet?
SEO står for Search Engine Optimization, På dansk oversat til Søgemaskine Optimering.
Når du benytter SEO som en del af din markedsføringsstrategi, kan man roligt sige at du skåner miljøet.
Du har måske en Restaurant, og ønsker at folk omkring dig ved at du eksisterer.
Tidligere havde man disse muligheder:
Printet 10.000 flyers og delt manuelt ud til de 10.000 nærmeste boliger.
Blive nævnt i Lokalavisen
Annoncere i lokalavisen
Reklamere i telefonbogen
Bannere
Visuel reklame på bygningen
Mund til mund metoden.
Det er ikke fordi at de ovenstående metoder ikke længere virker, omend nogle af dem måske er rimeligt ligegyldige vil andre måske stadigvæk kunne retfærdiggøres fra et økonomisk perspektiv.
Men udefra vinklen om at man vil værne om miljøet, og begrænse hvor meget man klimabelaster er der ikke mange af ovenstående punkter som kan retfærdiggøres længere.
Lad os være ærlige, flyers ender ofte i skraldespanden sammen med reklamer og aviser, og helt ærligt hvem har en telefon bog den dag i dag?
Det er derfor værd at kigge imod nye muligheder, og udover at det er godt for miljøet, er det også væsentligt sundere for din forretnings økonomi at investere i Online marketing.
I dette indlæg vil jeg kune komme ind over SEO delen af online marketing, men det er klart at der er flere muligheder.
hvis du som i ovenstående tilfælde har brug for SEO hvor du går efter lokale kunder, skal du vide at du har en fordel, du skal ikke konkurrere mod restauranter og spisesteder i hele landet, du skal blot fokusere på at kunder i dit område finder dig når de søger efter spisesteder.
Dette kan man gøre på en del måder, en af de første ting jeg vil anbefale dig er at få opsat en Google my Business konto, og når du får lavet en søgeordsanalyse skal du have fokus på lokale kunder og search intention.
Når du bruger SEO Optimering som en aktiv del af din markedsføring, vil du opleve at være synlig for dine kunder når de søger efter præcis det du tilbyder, eller dit brand.
Jeg har set mange eksemplet på virksomheder som går nogenlunde, men som efter en veludført SEO strategi og kampagne, pludseligt ikke kan følge med efterspørgslen, de bliver simpelthen lagt ned af kunder som vil købe deres produkter.
Sådan er det med SEO, tænk bare over hvad du selv gør når du skal købe noget.. Venter du på at der kommer en reklame ind af døren som tilbyder præcis det du mangler, eller søger du efter det online.?
Der er ingen grund til at gå glip af kunder hver eneste dag, du kan også komme til tops i søgeresultaterne med din virksomhed.
Hvis du har mod på selv at prøve kræfter med SEO har jeg fundet denne guide, som hjælper dig med hjælp til SEO.
Hvis du hellere vil benytte en SEO Ekspert til at hjælpe dig, så kan jeg anbefale MOFA, du kan benytte linket her: SEO Ekspert